Siemens - VDO tachográf készülékek
1319 menetíró készülék
Mercedes-Benz ( Daimler-Crysler ) megrendelésére kifejlesztett menetíró készülék. A járműgyártó az Actros, Sprinter ill. busz modelljeibe építették be 1996-os modellévtől kezdődően. A készülékek a műszerfal szerves részét képezik, a többi egyéb kijelző és információs műszerekkel egy csoportban kerültek beépítésre. Az első programozható készüléke volt megjelenésekor. Méréshatára 100, 125, 180km/h. Mindegyik készülék 2 vezetős kivitelű, készültek fordulatszám regisztrálós-, ADR-es, kiegészítő írótűs variációban is. Későbbiekben beépítésre kerülték még 1999-től a VW LT-sorozatába valamint néhány autóbusz típusba is.
Kienzle ( Siemens-VDO) 1318 tachográf készülék
A legszélesebb körben beépítésre kerülő menetíró készülék. Klasszikus formája a képen látható kerek kivitel, de a teherjárművek műszarfalába illő, különböző előlap variációkkal, számlapokkal is megtalálható. Fordulatszámmérős, ADR-es, kiegészítő írótűs ( fogyasztás, mellékhajtómű működés regisztrálás ) kivitelben is készült. Méréshatára 125, 140, 180 km/h.
Kienzle 1314 tachográf készülék
Az első már teljesen elektronikus berendezés. Elölnézeti képe teljesen megegyezik a spirálmeghajtású ( 1311 ) kivitellel, de a készülék vezérlése már elektromos jeladóval történik. Létezik fordulatszámmérős, egyvezetős, ADR-es variációban is.